Date: 1st March 2006 at 11:28am
Written by:

Leicester City today insisted that there had been ‘no redundancies’ at the club despite rumours to that effect posted on various fans websites yesterday.

The comment follows an extraordinary saga which developed over the posting on websites of the claim that three important City employees had been made redundant,including the legendary match-day crowd rouser Alan Birchenall.

But today, in an email to Vitalfootball Leicester City, the club’s Chief Executive Officer, Tim Davies said: ‘This was all news to me.’

‘Whilst it is club policy not to comment on personnel issues, as you will appreciate, I can confirm that there have been no redundancies.’

Furthermore, he said ‘Rob (Kelly) did not refuse to take the team to Ipswich,’ (something he was alleged to have considered according to the website posting).

Leicester City took the unusual step yesterday of asking for the post and its duplicates to be removed from various websites on the basis of allegedly libellous material.

This was done but not before the seemingly outrageous claims about the employees, the team, and about former club chairman Mr Martin George’s involvement had caused great consternation and embarrassment at the club.

The claims about Kelly and George seemed so contrived and unlikely that Vitalfootball Leicester City decided not to give them the dignity of an airing and Mr Davies confirmed ‘it was all rumour’.

He also said ‘I don’t know anything about where Martin George has been plucked from’.

Such was the effect of the website postings that, by the end of the day, fans were starting to debate whether to have a ‘Save the Birch campaign on behalf of a man considered to be a part of the club’s furniture.

It was all deeply upsetting and unsettling for the parties concerned and apparently either entirely or substantially ficticious considering the official comments from Leicester City.

Click Club Forums, click 100% Football for fans chat. Posters can now win monthly prizes for their contributions.